lørdag den 16. oktober 2010

Porre/Kartoffel suppe rigtig god

Her er et billede af den færdige suppe der simrer lidt, mens jeg steger bacon

mmmh her er mine hjemmelavede boller, som jeg har skrevet om før og så et billede af den færdige porre/kartoffelsuppe.
Jeg har set opskriften hos La Tascha: http://latascha.blogspot.com/2010/10/kartoffel-porre-suppe-med-sma.html Men jeg har selv lavet den lidt om, da jeg godt kan lide lidt stærkt mad, så jeg har også puttet chilimix i.



Ingredienser:
2 porrer
500g kartofler
1 liter vand med 1½  grønsagsbouillon terning
frisk timian
chilimix
salt og peber

kom igang:
jeg startede med at skrælle kartofler og putte dem i 1 liter kogende vand. så skar jeg to porrer ud og lagde dem på en pande og puttede frisk timian i og chilimix. Da kartoflerne var ved at blive bløde, puttede jeg 1½ grønsagsbouillon terning i vandet og opløste dem. Så tilsatte jeg porre og timian. Det fik lov til at simre lidt inden jeg begyndte at håndblende ingredienserne. Til sidst stegte jeg bacon på en pande, som jeg puttede oven på den færdige suppe.

Ingredients:2 leeks500g potatoes1 liter water with 1 ½ vegetable stock cubefresh thymechilimixsalt and pepper
get started:
I started to peel potatoes and put them in 1 liter of boiling water. so I cut out two leeks and put them in a pan and put in fresh thyme and chilimix. Since potatoes were getting soft, I put 1 ½ vegetable stock cube in water and dissolved them. So I added leeks and thyme. It was allowed to simmer a little before I began to hand blend the ingredients. Eventually I fried bacon in a frying pan, which I put on top of the finished soup.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle kan nu skrive en kommentar ;) man behøver ikke at være bruger!